Akhi wa Ukhti

Iye akhi wa ukhti…

Memang dalam dakwah ni tiada senioriti…

Usia tak menandakan apa-apa…

Malah kadang-kadang, memang naqib lebih muda…

Tapi akhi wa ukhti…

Dakwah ni en, kita deal dengan manusia…

Biasa la tu…

Fitrah untuk yang tua merasa lebih up dari yang muda…

Akhi wa ukhti…

Bagus la…

Sebab kamu dah tahu perasaan bila ada senioriti dalam dakwah…

Kamu pun, jangan ulang ye…

Akhi wa ukhti…

Maafkan lah mereka…

Mereka pon sedang ditarbiyah…

Mereka kan murabbi kita…

Akhi wa ukhti…

Ya, ada betul dan ada salah…

Tapi cara membetulkan tu pun…

Perlu lebih betul…

Akhi wa ukhti…

Perjalanan ni masih panjang…

Sabarlah…

Kekuatan itu pada iman dan ukhuwah dan materi…

Akhi wa ukhti…

Kalau sebab benda ni, kamu rasa susah nak bergerak…

Anggaplah ini uzlah sementara buat kamu…

Ini masanya untuk kamu dalami apa yg telah kau fahami…

Akhi wa ukhti…

Masa depan kita sangat cerah…

Sentiasa halakan wajahmu ke depan…

Supaya nur Allah itu sampai kepada mu…

Rendahkan hati ye…

Semoga berjaya…

Akhi wa ukhti…

Uhibbukum fillah

One thought on “Akhi wa Ukhti

My Comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s